Urenregistratie en alle voordelen ervan
Voor bedrijven is het steeds interessanter om op een efficiënte manier urenregistratie systeem te realiseren. Het gaat hierbij dus om het registreren van de uren die medewerkers werken. Voor sommige mensen is dit ideaal en andere mensen zijn iets minder fan van dit systeem. Het klinkt namelijk als een never ending story en daarnaast simpelweg heel complex. Vooral als je heel wat medewerkers hebt in een bedrijf kan het eerder als een last worden gezien. Toch is de controle over het algemeen heel erg handig. Het biedt namelijk heel veel inzichten op verschillende vlakken. Ben jij benieuwd wat de voordelen zijn van urenregistratie en vraag jij je af waarom het handig is om te gebruiken? Lees snel verder.
Simplistischer uren verantwoorden aan de klanten
Ten eerste zorgt urenregistratie via Outsmart ervoor dat je exact kan stellen hoeveel uur medewerkers hebben gewerkt. Dit is niet alleen handig voor je eigen beeldvorming, maar ook voor de klanten. In sommige gevallen moet je namelijk de gewerkte uren aan een klant verantwoorden. Dat kan soms een puzzel zijn, als je niet zo goed meer weet hoeveel uren je nou daadwerkelijk hebt gewerkt. Door middel van dit systeem hoef je niet steeds terug te rekenen en weet je zeker hoeveel uur er is gewerkt. Er is verder ook geen communicatie nodig over de uren, want je hebt alles al vastgelegd. Dit is fijn, want hierdoor voorkom je ook eventuele discussies. Dat is namelijk alles behalve ideaal op de werkvloer.
Het dient als basis voor het plannen van projecten
Ook is urenregistratie enorm handig als een soort basis. Je vraagt je misschien af waarvoor het dan kan dienen als een basis. Dat is eigenlijk heel simpel. Je kunt namelijk beter de projecten in de toekomst plannen, als je ongeveer weet hoeveel tijd taken kosten. Misschien heb je wel het idee dat een taak binnen een paar uur af is, terwijl dat in de realiteit niet zo is. Je komt hier alleen achter door duidelijk de uren bij te houden, zodat er een inzicht ontstaat over hoeveel uur je nodig hebt voor een bepaalde taak. Dan kun je altijd nog bepalen of er meer tijd nodig is, maar de basis is er. Projecten worden hierdoor over het algemeen veel ruimer ingepland en daardoor wordt het niet ineens krap met de tijd aan het einde van een project.
Meer zicht op de productiviteit van medewerkers
Niet alleen krijg je inzicht over de uren van de medewerkers, maar ook de productiviteit komt aan het licht. Het is namelijk zo dat je door middel van urenregistratie op een effectieve manier medewerkers of periodes met elkaar kunt vergelijken. Hierdoor is het makkelijker om mensen of een project zelf bij te sturen. Je kunt namelijk veel sneller inzien, wanneer iemand achterblijft tijdens een taak of project. Op deze manier kun je dus op tijd ingrijpen en daardoor de productiviteit aanzienlijk verhogen. Overwerken is ook niet meer nodig, want er staat al precies op papier hoeveel uren medewerkers hebben gewerkt.